יום רביעי, 10 בפברואר 2016

תסמונת התשישות הכרונית CFS מה ניתן לעשות טיפולים

תסמונת התשישות הכרונית CFS מה ניתן לעשות טיפולים, שאלות ותשובות עם ד"ר קובי עזרא.

תודות לאתר: http://diet2all.net/).



תסמונת התשישות הכרונית (Chronic Fatigue Syndrome) מתאפיינת בתשישות ממושכת  ובתסמינים נוספים שאינם  חולפים לאחר מנוחה.










תסמונת התשישות הכרונית-מחלה בעלת סימפטומים, רבים כגון תשישות המגבילה לפחות ב-50% את תפקוד החולה ונמשכת לפחות ששה חודשים,   חום גוף מתון, שינה בלתי סדירה, חוסר ריכוז, כאבי מפרקים ללא אדמומיות או דלקת, כאבי שרירים, כאבי גרון, כאבי ראש,  כאבי שרירים, לא ממוקדים, דופק לא סדיר  וסימפטומים רבים אחרים.CSF מתאפיינת בתשישות ממושכת  ובתסמינים נוספים שאינם  חולפים לאחר מנוחה.



בעיות קוגניטיביות כפגיעה בזיכרון ובריכוז, תסמונת המעי הרגיז, אלרגיות, אובדן משקל או עלייה במשקל, בלוטות לימפה רגישות, דיכאון, חרדה ועוד.



יש לציין כי המטופל יכול לסבול מאחד או מכמה תסמינים בבת אחת  ותחושותיו יכולות להשתנות  לאורך תקופה כלומר  הוספת ואו ירידה בתסמינים.



מקור המחלה אינו ידוע אך היות והיא מתפרצת לעיתים קרובות לאחר זיהום ויראלי כגון: שפעת EBV, הדעה הרווחת היא כי המחלה  הינה תסמונת פוסט  ויראלית של המערכת  החיסונית.



ישנו קושי עצום באבחון המחלה. אנשים הלוקים בה בצורתה הקשה מתקשים לתפקד באופן נורמלי, הם זקוקים לשעות מנוחה מרובות.



הטיפול בתסמונת פעילות גופנית מתונה  יכולה להועיל לחולים  בתסמונת העייפות הכרונית.  תזונה וצמחים לחיזוק  פעילות מערכת החיסון,  כמו למשל ויטמין C ופלבונואידים המצויים בפירות וירקות.



טיפול אנטי-דיכאוני המשפר את מצב הרוח ניתן להעזר בויטמיני B,  המצויים בדגנים מלאים,  הם תומכים בפעילות  התקינה של מערכת העצבים ומסייעים לאיזון הנוירוטרנסמיטורים במוח, כמו סרוטונין וכו'...



בכדי לשפר את רמות  האנרגיה במיטוכונדריה,  ניתן להעזר ויטמיני B וב-COQ10 וכו'...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה