יום רביעי, 21 בספטמבר 2016

חיטוב השרירים והגוף עם חומצות אמינו

חיטוב השרירים וחומצות אמינו לגוף מעוצב עם דר' עזרא יעקב (תודה לאתר שלו: http://diet2all.net).

חומצות אמינו הן תרכובות טבעיות שהגוף זקוק כדי לתפקד ולשרוד. כ- 20 אחוזים מהגוף האנושי מורכב מחלבונים. חומצות אמינו הן הבסיס אל מולקולות החלבון. משמעות הדבר היא כי לחומצות אמינו תפקיד עצום בתהליכים ביולוגיים שונים רבים המאפשרים לנו לרדת במשקל, להיות אנרגטיים יותר, ולחיות חיים טובים יותר.






כאשר אנו אוכלים מזונות עשירים בחלבון, מולקולות החלבון מפורקות לחומצות אמינו. אלו מתחילים לעבוד להתעורר הורמונים לשריפת שומנים וכו', תיקון ולהגן רקמות ועצמות, חלקם אף יש את היכולת לחצות את מחסום הדם-מוח לעודד התפתחות מוח בריא. בדרך כלל חומצות אמינו מסווגות לשתי הקבוצות הבאות: חיוניות ובלתי חיוניות. http://bodybuilding-4-u.blogspot.com/

קריאטין היא חומצת אמינו אשר רבים מהספורטאים בתחום בניית השרירים  משתמשים ליצירת אנרגיה. עם זאת, מחקרים הניבו תוצאות מעורבות כאשר מנסים להוכיח את הטענות הנ"ל. בינתיים, באוניברסיטת מרילנד המרכז הרפואי קובע כי מספר מחקרים קליניים הראו  שתוספת קריאטין יכולה להוביל לעליה במסת השריר הרזה ולעלייה בכוח כאשר נעשה שימוש במהלך תוכניות פעילות גופנית קצרה ואינטנסיבית. עם זאת, רמות גבוהות של קריאטין יכולות לתרום לנזק בכליות, תוספים יכולים לגרום לירידה בייצור הטבעי של חומצות אמיניות בגוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה