יום שבת, 12 באוקטובר 2013

אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה התרופה

אנטיביוטיקה הן תרופות חזקות שנלחמות בזיהומים חיידקיים. משתמש בו כראוי, אנטיביוטיקה יכולה להציל חיים. הם גם להרוג חיידקים או למנוע מהם להתרבות. ההגנה הטבעית של הגוף שלך יכולה בדרך כלל לוקחת אותו משם.
אין לקחת אנטיביוטיקה בזיהומים הנגרמים ע"י וירוסים, כגון:  הצטננות, שפעת, רוב השיעול וברונכיטיס, כאבי גרון, אלא אם כן נגרמים על ידי סטרפטוקוקוס
אם וירוס עושה לך בחילה, נטילת אנטיביוטיקה עלולה לעשות יותר נזק מתועלת. בכל פעם שאתה לוקח אנטיביוטיקה, אתה מגדיל את הסיכוי שחיידקים בגוף שלך יהיו מסוגלים להתנגד להם. מאוחר יותר, אתה יכול לקבל או להפיץ זיהום שהאנטיביוטיקה לא יכולה לרפא אותן. סטפילוקוקוס Methicillin עמיד (MRSA) גורם לזיהומים כי הם עמידים לאנטיביוטיקה כמה נפוצה.
כשאתה לוקח אנטיביוטיקה, בצע את ההוראות בקפידה. חשוב לסיים את התרופות, גם אם אתה מרגיש טוב יותר. אל תשמור אנטיביוטיקה למועד מאוחר יותר או להשתמש במרשם של מישהו אחר.
תחת מיקרוסקופ, החיידקים נראים כמו כדורים, מוטות, או ספירלות. הם כל כך קטנים ששורה של 1,000 יכולה להתאים לרוחב מחק עיפרון. רוב החיידקים לא יפגעו בך – פחות מ- 1 אחוז מהסוגים השונים לגרום לאנשים חולים. ישנם חיידקים המועילים לנו, כגון: חיידקים המסייעים העזרה לעכל המזון, להשמיד תאי גורמי מחלות, וליצור ויטמינים דרושים לגוף (ויטמיני B חלק וויטמין K). חיידקים משמשים גם בהכנת מזון בריא כמו יוגורט וגבינות.
אך חיידקים מזהמים יכולים לגרום לך להיות חולה. הם מתרבים במהירות בגוף שלך. רבים מהחיידקים מייצרים כימיקלים: רעלים (טוקסינים), אשר יכולים לגרום נזק לרקמות. דוגמאות של חיידקים הגורמים לזיהומים כוללים את החיידקים מסוג סטרפטוקוקוס, סטפילוקוקוס ועוד.
אנטיביוטיקה היא הטיפול המקובל לטיפול בזיהום חיידקי. כשאתה לוקח אנטיביוטיקה, בצע את ההוראות בקפידה. בכל פעם שאתה לוקח אנטיביוטיקה, אתה מגדיל את הסיכוי שחיידקים בגוף שלך ילמדו להתנגד להם, כלומר שהחיידקים יכולים לפתח עמידות כנגד האנטיביוטיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה